mama: "Wat heb je vandaag gedaan in de klas?"
kleuter: "gespeeld"

Op onze klasblog zie je dat we niet enkel spelen :)

zondag 9 november 2014

kledij

Lieve ouders

Spannend zeg, een nieuwe juf!
Allereerst, zal ik mij even voorstellen. Ik ben juf Joke  en woon in Wervik.
Ik zal de klas van juf Lien overnemen tot ze terug is. Hoewel mijn manier van werken niet helemaal hetzelfde zal zijn dan die van juf Lien, mag je er zeker van zijn dat ik mijn uiterste best doe om jouw kind van een plezierige en leerrijke tijd te voorzien.
 
En zo zit mijn eerste week met jullie kapoenen er al op! Na maandag uitgebreid kennis te hebben gemaakt met elkaar, zijn we direct gestart met ons thema ‘kledij'.
We leerden een leuk versje:

O, wat moeten wij veel leren
Alle namen van de kleren
Hemden, broeken, jurken, rokken
En twee schoenen en twee sokken
Ik doe alles zelf nu aan
heb ik dat niet mooi gedaan?


In de poppenhoek lagen er kleren van juf. Die kleren waren natuurlijk véél te groot.
 
We experimenteerden met stukjes stof.
 
Wie wou mocht de kleren van het jongetje tekenen.

 

Samen hebben we gedanst en gezongen op het liedje:
Pak je laarzen, pak je jas
Moeder breit een wollen das
Loop maar in de regen
Loop maar in de wind
klap in je handen
mijn lieve kind
 



Volgende week starten we met het thema "oma en opa". Ik zal mijn best doen om zoveel mogelijk foto's te nemen zodat jullie kunnen meegenieten.
groetjes juf Joke

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen